דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיקוד או פיזור 

מאת    [ 11/11/2013 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 1465 פעמים ]

 

לעיתים קרובות הייתי שואל את עצמי האם אני מגביל את עצמי לתחום אחד בתיקוני חשמל והאם כדאי לי להתרחב למקומות שאני פחות מכיר והם לא באזור הוחות שלי. לאדם עצמאי יש נטייה להתפזר לכמה תחומים ואני כחשמלאי בבאר שבע, התעסקתי בתחום תיקוני תקלות חשמל כבר שנים אך לא רציתי להיכנס לתחום התשתיות. מה שזה אומר בעצם זה לקחת פרוייקט ממהנדס חשמל, לראות את תכניות הביצוע שלו, לבחון אותן מקרוב ולתפקד כקבלן ולבצע את העבודה. עכשיו מצד אחד יש בזה הרבה יותר כסף מתחום התקלות הקטנות שאנשים קוראים לי, אך מאידך הכאב ראש בתכנון עלול להיות עצום.

 

מה שעשיתי זה לשבת מול מחברת ולכתוב יתרונות מול חסרונוץ, שלדעתי אני תמיד מוצא בזה פתרון יעיל לדילמות שעולות במהלך החיים. אז למה לא בעצם? כי אני חשבתי להקים עסק קטן שרק אני עובד בו ומקסימום עוד עובד אחד, לא חיפשתי להתעשר מהעסק ולהתחיל להעסיק עובדים זה הדבר האחרון שרציתי לעשות. סיבה נוספת היא התעסקות עם ספקים חיצוניים כמו קבלני חשמל, מהנדסים ובעלי בתים קפריזיונרים שמחפשים פרפקציוניזם מוגזם בעבודה. סיבה אחרונה חביבה היא השוטף פלוס שישים. ככה שאם אני עושה עבודה היום, רק בעוד חודשיים במקרה הטוב אראה את הכסף בחשבון בנק. לא לשם זה נכנסתי לעסק.

 

היתרונות הם בראש ובראשונה הכסף הגדול שקיים בתחום, בנוסף לכך שאין כמות גדולה של חשמלאים בבאר שבע שמתעסקים בו כך שיש מקום להרוויח כסף נראה מהעבודות. עוד יתרון שקיים הוא הרחבה מהאזור נוחות האישי שלי וניסיון לעשות משהו שעוד לא עשיתי עד כה. הרי זה ידוע שלזוז מעט מהיכן שאני נמצא יכול להביא אותי לגבהים אישיים חדשים. פרוייקטים כאלה יכולים לקחת לא מעט זמן וזה אומר שאהיה עסוק וזה מה שאני אוהב.

 

בסופו של דבר ישבתי והחלטתי שעדיף לי להישאר בתחום תיקוני התקלות הקלות ולא להתפזר לכל עבר כי מבלי לשים לב אני עלול להתפזר לעוד תחומים שאני לא מבין בהם והדרך ליפול לא תהיה ארוכה. אז יעקב החשמלאי נשאר עסק לתיקון תקלות חשמל מיידיות, התקנות רגילות ומיוחדות אך לא מעבר לזה. אז העצה שלי היא להתמקד במשהו אחד ובמקסימום כשיהיה לי משעמם, אקח עוד צעד אל הלא נודע ואתרחב לתחומים אחרים.

יעקב החשמלאי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב